"Men det kan inte vara lätt att gå runt och vara arg på allt hela tiden?"

Håll käften när du pratar med mig!

Det är inte så svårt, det tar inte energi. Tvärtom, det ger mig energi.
För när jag är arg på saker eller personer så ger det mig motivation.
Motivation till att förändra och skapa rättvisa.
För jag har aldrig varit, och kommer aldrig vara en sådan som håller käften och ser på.
Jag har insett att vissa saker/personer går inte att ändra, och då har jag släppt ilskan.
Och jag är en väldigt glad person också. Jag kan skratta åt det mesta och skämta om det mesta.
Det måste man kunna, annars så överlever man inte. I alla fall inte jag.
Jag får jämt folk att skratta, och jag skrattar ofta åt mig själv. Jag älskar att leka pajas, göra mig till åtlöje och jag skäms aldrig. Har de senaste åren insett att jag kanske har en släng av schizofreni eller ADHD.
För jag vänder, oerhört fort.
Men jag accepterar den jag är, och jag gillar att jag är frispråkig, hetlevrad, passionerad och arg.

Om jag skulle gå runt och vara glad HELA tiden, då skulle jag ljuga för mig själv och verkligheten.
För jag kan omöjligt vara det när jag tittar mig runtomkring.
Moderater styr landet, SD sitter i riksdagen, barn blir mobbade och slagna, vänner far illa, Sveriges skolväsen är ett fiasko, tjejer blir våldtagna, vänner dödas, folk tar livet av sig, djur far illa, människor blir sjuka, män tjänar mer än kvinnor, män slår sina fruar etc. Jag kan fortsätta i evigheter.

Men kom ihåg en sak; arg är inte en synonym till elak.
För jag kan vara bitchig, frispråkig, arg, sur, irriterad osv. men jag är aldrig elak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0