Kvinnor som hatar kvinnor

Jag har en sådan där typisk "tjej-ångest" dag idag. Ni vet vad jag menar.

- Jag är fet
- Mitt hår är fult
- Min näsa är för stor
- Mina ögonlock hänger
- Mina lår är dallriga
- Mina bröst är små
- Jag har mörka ringar under ögonen
- Mina tänder är sneda
- Mina fötter är groteska
- Jag har inget att ha på mig
- Jag är ful
- Jag duger inte.

Jag duger inte. Vem är det som får oss kvinnor att tro att vi inte duger? Newsflash: Inte männen, inte samhället, inte modet, inte reklamen.
Det är vi. Kvinnorna. Kvinnor är så jävla hatiska, avundsjuka och elaka. Vi har så jävla svårt att glädjas åt andra kvinnor. Om en kvinna är kort, påpekar vi det. Om en kvinna är lång, påpekar vi det. Om en kvinna är tjock, påpekar vi det. Om en kvinna är smal, om en kvinna är högljud, om en kvinna tar för sig, om
en kvinna lyckas, om en kvinna är nedstämd, om en kvinna är flörtig.

Jag är inget helgon. Jag är expert på att hacka på andra och deras val. Men fan tjejer, vi måste skärpa oss. Vi är våra största kritiker och vi duger som vi är. Fan vad jag låter som
Blondinbella (eeeuuuw) men allvarligt. Jag är trött på trashtalk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0