Blir det inte mer än så här?

Hur kan man påstå att man älskar någon när man inte kan acceptera personens egenskaper och tankar?
Tycker att han borde känna mig vid det här laget, men det gör han inte. Vi har känt varandra många år och han visste redan innan att jag är så här öppen och frispråkig. Eldig. Men varje dag försöker han kväva den sidan hos mig. Sen att han är så feg att han inte ens kan prata om det. Alltid likadant, total tystnad. Eller elaka ord. Men vet du? Du är ett cp du med!
Han är så jävla feg att han inte ens kan göra slut på det.

Han vrider och vänder på allt jag säger för att få det att låta patetiskt, nedlåtande eller elakt. Han förstår inte mig, han förstår inte vad jag går igenom varje dag och han förstår inte hur man fungerar i ett förhållande.
Att vara i ett förhållande innebär att man ska finnas där för sin respektive, trösta när hen är ledsen, skratta med när hon är glad och lyssna på. Han kan inte det. Inget av det!
"Ryck upp dig" Fuck you!

Jag känner mig själv, jag vet hur jag fungerar i olika situationer, jag vet vad jag gör mot mig själv. Men han svärtar ner det, säger att det inte har något med saken att göra. Det har med allt att göra.

Jag är klar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0